Jmenujeme se Educoach a náš tým tvoří Jana Chrásková a Gopal Menon. Setkali jsme se při práci v IB škole v Praze. Oba dva jsme se podíleli na přípravě kurikula a měli jsme na starost profesionální rozvoj učitelů školy. Nacházeli jsme vzájemnou názorovou blízkost při práci i rozhovorech o tom, jak co nejlépe napomáhat učení učitelů i žáků.

Ve škole bylo také naším úkolem zavádět strukturovanou podporu učitelům a umožnit tak jejich profesní rozvoj. Oba jsme si uvědomovali, že pokud se mají učitelé rozvíjet profesně a zároveň si uchovat lásku ke svému povolání, potřebují dlouhodobou a udržitelným způsobem poskytovanou podporu. Educoach vznikl z přesvědčení, že každý učitel si zaslouží tento druh podpory.

Jana Chrásková se věnuje vzdělávání dětí a dospělých v různých kontextech od roku 2001. Na různých stupních škol vyučovala jazyky, především angličtinu, ale i norštinu a literaturu. Mezi její úkoly patřilo vytváření a implementace studijních plánů a zároveň vzdělávání a vedení týmů učitelů (např. CLIL, projektové vyučování).

Číst více

Jana byla součástí týmu učitelů, který připravoval akreditační proces pro mezinárodně uznávaný dvouletý program The International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP). V současné době vyučuje angličtinu na základní škole, pracuje jako mentor na několika školách a jako lektor vede vzdělávací workshopy pro organizaci Job – Spolek pro inovace ve vzdělávání.

V rámci celoživotního vzdělávání se Jana zaměřuje na metodiku vzdělávání, formativní hodnocení, metody aktivního učení, prorůstové myšlení a nejnovější poznatky ve vzdělávací a kognitivní psychologii.

Jana studovala na Masarykově univerzitě v Brně, na Karlově univerzitě v Praze, Universitet i Oslo v Norsku a obdržela doklad o absolvovaných kurzech na University of Pennsylvania v USA. Jana je akreditovanou mentorkou MŠMT.

Stáhnout CV

Gopal Menon pracuje ve státních i soukromých školách ve Velké Británii, České republice a Indii od roku 2005. V současné době pracuje jako koordinátor a metodik pro vzdělávání na Gymnáziu Evolution, patřící do sítě škol poskytujících dvouleté mezinárodně uznávané studium The International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP).

Číst více

V minulosti se Gopal věnoval vedení předmětových sekcí, profesnímu rozvoji učitelů, mentoringu a vytváření školní dokumentace např. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Gopal vyučoval jak žáky, tak i učitele na základních školách i školách středních.

Gopal vedl a podílel se na akreditačním procesu pro Radu mezinárodních škol a pro IBDP. Je kvalifikovaným inspektorem pro Radu mezinárodních škol a kvalifikovaným mentorem pro budoucí učitele ve Velké Británii.

Věnuje se především výuce jazyka, matematiky na základní škole a společenských věd. Ve svém výzkumu se zaměřuje především na vyučování matematiky, osvojování jazyka a vytváření školních osnov.

Gopal získal vzdělání na University of Durham a Middlesex University London.

Stáhnout CV

Proč děláme to, co děláme?

Pokud chcete vybavit studenty a žáky dovednostmi, které potřebují pro úspěšný život ve 21. století, je nutné zajistit, aby se především mohli neustále profesně rozvíjet jejich učitelé.

Jsme přesvědčení, že to samé místo, kde se žáci učí, totiž třída, je tou nejlepší laboratoří i pro rozvoj samotných učitelů. Věříme, že učitelé, stejně jako děti, potřebují posilovat své prorůstové myšlení, aby se mohli rozvíjet.

Naší vášní je vytvářet to nejlepší prostředí pro společné učení.

Chceme, aby každý, s kým spolupracujeme, mohl prožívat podobné vzrušení při společné práci. Chceme svým dílem napomoci k tomu, aby se v budoucnosti v České republice stalo dobrou, dostupnou a běžnou praxí, že učitelé budou mít přístup k mentorské podpoře, která bude vycházet z jejich potřeb v reálných školních podmínkách a třídách.

Reference

S Janou jsem se profesně setkala poprvé v roce 2014, kdy podpořila tým našeho projektu Škola bez hranic v lektorské a metodické roli. Jana do své práce vnášela jak kreativitu, tak i preciznost a samostatně vedla lektorský tým, se kterým připravovala a vedla projektové dny na základních školách. Na Janě oceňuju její nadšení pro zkvalitňování vzdělávání na školách, odvahu pouštět se do nových výzev a také její dovednost získat si důvěru svého týmu a podporovat jej v dalším rozvoji.

Zdeňka Havrlíková

Project Manager, Channel Crossing

Janu Chráskovou jsem k nám do školy zvala z důvodu konzultací a poskytnutí podpory v oblasti výuky angličtiny. Její působení a jednání s kantory je velice citlivé, dokáže shrnout a pojmenovat, pokud o to stojíme, poukáže a poradí. Dokáže přijít s novými nápady a zachytí vznikající, možné problémové místo. Vnímavě spolupracuje s vedením v oblasti nastavení a je nápomocná v osobnostní i metodické sféře. Její vystupování a podpora byla přijata všemi členy školního týmu. Mohu říci, že Janin profesní rozsah zabírá maximální pokrytí potřeb školy.

Klára Literová

Ředitelka ZŠ

I first met Jana when the school I am teaching English at asked her to observe & assist my teaching. I describe myself as an „accidental teacher“ doing so more through being English than through academic qualification. Jana observed my lessons on several occasions. After each lesson we sat & discussed my strengths, my plan, & my areas for improvement, helping me to improve the teaching experience for both myself & my pupils. Each time this was followed up with a written observation report, useful tips & links, and a summary of our post lesson discussion, very thorough & structured, and best of all, invaluable! 

My two big areas for improvement were classroom management & lesson plan with the focus on engagement & length of activity. It was obvious that Jana has gained years of incredible experience & genuinely loves assisting others in becoming better teachers. Her help has been invaluable, both myself & my pupils have greatly benefitted from her experience. I would now definitely class Jana as not only a trusted resource, but also as a friend. She is incredibly approachable & friendly, and should I need further assistance with a particular part of my classroom technique, I am sure that help is only one call away. Thank you Jana, the teachers’ teacher!

Julian Little

English Teacher

Pana Gopala Menona znám jako učitele anglického jazyka už od září 2008 . S přestávkou čtyř let s ním od té doby spolupracuji – ne jen jako s učitelem, ale v posledních třech letech také v roli metodika výuky, školitele učitelů. Pan Menon se také významnou měrou podílel na tvorbě výukového programu připravujícího žáky naší školy na studium mezinárodního programu International Baccalaureate.  Pan Menon se ve všech těchto rolích ukázal jako obrovský přínos pro naši školu. Zvláště bych chtěl ocenit jeho práci s učiteli. Dokáže velmi dobře pracovat jak s většími skupinami, tak s jednotlivci, kdy konkrétním učitelům poskytuje zpětnou vazbu na jejich hodiny a pomáhá jim jejich výuku zefektivnit.  Pana Gopala Menona rozhodně doporučuji jako učitele i jako profesionála v oblasti dalšího vzdělávání pedagogů.

Tomáš Vávra

IB Coordinator, Gymnázium Evolution Prague